Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Elektronisk personalarkiv i Sandnes kommune

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Dette er informasjon til alle ledere om hvor dokumentene skal sendes, for å få til en raskest mulig behandling og korrekt arkivering av personaldokumentasjon.

Sandnes kommune skal i tillegg til fysisk personalarkiv ha et elektronisk personalarkiv (DocuLive). Som følge av dette må alle dokumenter via Dokumentsenter for registrering og skanning.

Personalmappene arkiveres på fødselsnummer, av den grunn må alle dokumenter som omhandler personer være påført vedkommendes fødselsnr (6 siffer). Dette kan gjerne være påført for hånd. 

Link til arkivplanen til Sandnes Kommune som beskriver rutinene for arkivering av saker om ansettelse og personalsaker: http://sandnes.arkivplan.no/content/view/full/81439 

Følgende dokumenter skal sendes direkte til Dokumentsenteret (dokumentsenteret skal stå som adressat på tilbudsbrevet om stilling):

Dokument

Kommentar

Personalmelding

Signert kontrakt

 

Ja

Signert erklæring om taushetsplikt

 

Nei

Signert helseattest

For ansatte dette gjelder

Nei

Politiattest

For ansatte dette gjelder

Nei

Skjema for mottatt politiattest

For ansatte innen skole/barnehage

Nei

Møtereferat/protokoller vedr. den ansattes arbeidsforhold

Besørges av personal dersom personalrådgiver er med i saken

Nei

Advarsler (muntlig og skriftlig)

Besørges av personal dersom personalrådgiver er med i saken

Nei

NAV, diverse papirer til personalmappen

F.eks. innkalling til dialogmøte, oppfølgingsplan og avtale om aktiv sykemelding. Vedtak skal først sendes til lønn.

Ja, dersom endringer på lønn

Senioravtale

 

Nei

Dokumentasjon vitnemål og attester

Skoler og barnehager sender til lønn, andre sender dette til dokumentsenter

Ja, dersom endring på lønn

Oppsigelse fra arbeidstaker

Dokumentet må være påført dato for mottak, sluttdato, samt leders signatur og/evt arbeidssted

Ja, sluttmelding

Attest

Dersom det er utfyllende tekst, tjenestebevis trenger ikke arkiveres

Nei

Søknad på stilling

Dersom søker ikke har benyttet elektronisk søkersystem (Webqruiter)

Nei

Funksjonsbeskrivelse

Signert av leder

Nei

Avtale om redusert stilling

 

Ja

Avtale om bilgodtgjørelse

 

Ja

Avtale om elektronisk kommunikasjon

 

Ja

Avtale om fast godtgjøring

F.eks. møtegodtgjørelse

Ja

Følgende dokumenter sendes til avd. for lønn for behandling (lønn vil etter behandling sende dokumentene videre til dokumentsenter): 

Dokument

Kommentar

Personalmelding

Overføring av ferie

 

Nei

Varsel om opphør av midlertidig stilling

 

Nei

Innvilget søknad om ulønnet permisjon etter fødselspermisjon

 

Ja

Dokumentasjon vitnemål og attester

Skoler og barnehager sender dette til lønn, andre sender dette til dokumentsenter

Ja, dersom endringer på lønn

NAV,- vedtak

Alle andre papirer enn kopi vedtak skal direkte til dokumentsenter

Ja, dersom endringer på lønn

Permisjonssøknader

 

Ja, dersom endringer på lønn

Sykemeldinger, egenmeldinger og korte permisjonssøknader skal ikke inn i elektronisk personalmappe, men sendes til lønn for punching i personaldatasystemet (Visma Unique).

Personalmeldinger og endringsmelinger går automatisk til avd. for lønn til behandling.