Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Rutine for innsyn i byggesaksdokumentasjon

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Versjon: 2

Godkjent dato: 23.03.2018

Godkjent av: Arkivsjef Henny Lillelid Bjerga

 

Frister og klageadgang ved innsynsbegjæringer

 

Generelt

  • Alle innsynsforespørslene behandles på Dokumentsenteret.
  • All byggesaksdokumentasjon foreligger elektronisk, og innsyn i byggesaksdokumentasjon foregår kun elektronisk
  • Ved begjæring om innsyn i byggesaksdokumentasjon skal det benyttes et eget elektronisk skjema. Skjemaet finnes på Sandnes kommune sin internettside.
  • Innsynsbegjæringer som kommer via andre kanaler enn elektronisk skjema, henvises til å bruke skjemaet.
  • Ferdigutfylt skjema importeres automatisk til saken «Innsyn i byggesaksdokumentasjon» i Public 360 med status S.

 

Innsyn i byggesaksdokumentasjon

Pkt.

Beskrivelse

Ansvarlig

1

Fordele innsynsbegjæringen i Public 360

  • Dokumentet med innsynsbegjæringen fordeles i Public 360 til arkivkonsulent for behandling
  • Dokumentstatus endres til «Journalført»

Gruppe 1

2a

Innsyn i aktive saker (pågående saker)

  • Link til byggesaken i innsynsløsningen Open Gov sendes til innsynsbegjærer pr. e-post.
  • E-posten som sendes til innsynsbegjærer registreres ikke i Public 360

Gruppe 1

2b

Innsyn i avsluttede saker (passive saker)

  • Finn aktuelle dokumenter i WebLager
  • Kontroller om dokumentet eller saken er unntatt fra offentligheten

Dokumenter som ikke er unntatt offentligheten:

  • Link til byggesaken i WebLager sendes til innsynsbegjærer pr. e-post

 

Dokumenter som er unntatt offentligheten:

  • Opplysninger som det ikke kan gis innsyn i må sladdes, se veileder for offentlighetsvurdering 
  • Åpne eventuelle sladdede opplysninger som det ikke er grunnlag for å unnta.
  • Mellomlagre sladdet versjon av dokumentene på egen pc, og send dem til innsynsbegjærer på e-post eller Filemail (ved store filer).
  • E-posten som sendes til innsynsbegjærer registreres ikke i Public 360

Gruppe 1