Versjon: 2 Godkjent dato: 23.03.2018 Godkjent av: Arkivsjef Henny Lillelid Bjerga Frister og klageadgang ved innsynsbegjæringer
Generelt
- Alle innsynsforespørslene behandles på Dokumentsenteret.
- All byggesaksdokumentasjon foreligger elektronisk, og innsyn i byggesaksdokumentasjon foregår kun elektronisk
- Ved begjæring om innsyn i byggesaksdokumentasjon skal det benyttes et eget elektronisk skjema. Skjemaet finnes på Sandnes kommune sin internettside.
- Innsynsbegjæringer som kommer via andre kanaler enn elektronisk skjema, henvises til å bruke skjemaet.
- Ferdigutfylt skjema importeres automatisk til saken «Innsyn i byggesaksdokumentasjon» i Public 360 med status S.
Innsyn i byggesaksdokumentasjon
Pkt.
|
Beskrivelse
|
Ansvarlig
|
1
|
Fordele innsynsbegjæringen i Public 360
- Dokumentet med innsynsbegjæringen fordeles i Public 360 til arkivkonsulent for behandling
- Dokumentstatus endres til «Journalført»
|
Gruppe 1
|
2a
|
Innsyn i aktive saker (pågående saker)
- Link til byggesaken i innsynsløsningen Open Gov sendes til innsynsbegjærer pr. e-post.
- E-posten som sendes til innsynsbegjærer registreres ikke i Public 360
|
Gruppe 1
|
2b
|
Innsyn i avsluttede saker (passive saker)
- Finn aktuelle dokumenter i WebLager
- Kontroller om dokumentet eller saken er unntatt fra offentligheten
Dokumenter som ikke er unntatt offentligheten:
- Link til byggesaken i WebLager sendes til innsynsbegjærer pr. e-post
Dokumenter som er unntatt offentligheten:
- Opplysninger som det ikke kan gis innsyn i må sladdes, se veileder for offentlighetsvurdering
- Åpne eventuelle sladdede opplysninger som det ikke er grunnlag for å unnta.
- Mellomlagre sladdet versjon av dokumentene på egen pc, og send dem til innsynsbegjærer på e-post eller Filemail (ved store filer).
- E-posten som sendes til innsynsbegjærer registreres ikke i Public 360
|
Gruppe 1
|
|