Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Oppdragstaker - Barne- og familieetaten

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Registrering oppdragstakere/Ulike henvendelser i Public 360

 

Tittel sak / Offentlig tittel

Beskrivelse

Dokumenter som registreres i   saken (Se standardtitler)

 

1

Rekruttering fosterhjem Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX og Navn   Etternavn, født XX.XX.XXXX – Barnevern

Off. tittel: Rekruttering fosterhjem - Barneverntjenesten

 

Rekruttering besøkshjem Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX - Barnevern

Off. tittel: Rekruttering besøkshjem - Barneverntjenesten

 

Rekruttering tilsynsperson Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX -   Barnevern

Off. tittel: Rekruttering tilsynperson - Barneverntjenesten

 

Rekruttering støttekontakt Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX –   Barnevern

Off. tittel: Rekruttering støttekontakt - Barneverntjenesten

 

 

Rekruttering ressursperson Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX –   Barnevern

Off. tittel: Rekruttering ressursperson - Barneverntjenesten

  •   Inneholder alle dokumenter fra start av   rekrutteringsprosess til prosessen avsluttes
  •   Sak avsluttes deretter.

Status på sak endres til AS-Avsluttet av   saksbehandler

  •   Dersom godkjenning, opprettes   oppdragstakermappe, se 2a eller 2b

 

  •   Registrering sak:

 

Saksbehandler: Kjellaug Gjesdal

Arkivdel: Sentralt saksarkiv

Arkivkode: 415

Tilgangsgruppe:

Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

 

  •   Registrering dokumenter:

 

Saksbehandler: Kjellaug Gjesdal

Tilgangsgruppe:

Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

 

 

Brev inn (fra BUFETAT):

PRIDE-henvendelser

 

Notat med oppfølging fra saksbehandler   til NAV (mottaker):

Forespørsel   til NAV

 

Notat med oppfølging fra NAV til Barneverntjenesten   (mottaker):

Svar   fra NAV

 

Brev ut:

Svar   til BUFETAT

 

??? Notat uten oppfølging (Mottaker   registreres ikke):

Rekrutteringsrapport

 

??? Notat uten oppfølging (Mottaker   registreres ikke):

Godkjenning,   vedtak/beslutning

2a

Tittel:

Oppdragstaker fosterhjem   Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX og Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX -   Barneverntjenesten

Off. tittel:

Oppdragstaker fosterhjem – Barneverntjenesten

 

Tittel:

Oppdragstaker besøkshjem   Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX og Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX -   Barneverntjenesten

Off. tittel:

Oppdragstaker besøkhjem – Barneverntjenesten

 

Tittel:

Oppdragstaker tilsynsperson   Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX – Barneverntjenesten

Off. tittel:

Oppdragstaker tilsynperson – Barneverntjenesten

 

Tittel:

Oppdragstaker ressursperson   Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX – Barneverntjenesten

Off. tittel:

Oppdragstaker ressursperson – Barneverntjenesten

  •   Kun oppdragstakere som har lønn utbetalt av   Sandnes kommune
  •   Systematiseres/Arkiveres: på fødselsdato til   oppdragstaker)
  •   Person som mottar lønn står som oppdragstaker
  •   Dokumenter som omhandler ektefelle/samboer   legges i oppdragstakers mappe
  •   Saken skal ha status «Under behandling» så   lenge personen har oppdrag
  •   Avsluttes/Status på sak endres til   AS-avsluttet av saksbehandler etter avsluttet oppdrag
  •   Registrering sak:

 

Saksbehandler: Azra Medunjanin

Arkivdel: Oppdragstakere – Barnevern

Arkivkode: 415

Tilgangsgruppe:

Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

 

  •   Registrering dokument:

Saksbehandler: Azra Medunjanin

Tilgangsgruppe:

Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

Brev inn (Avsender – privat person (søker):

  •   Mottatt   politiattest
  •   Legeattest
  •   Signert   oppdragskontrakt fosterhjem/besøkhjem/ tilsynsperson/ressursperson dd.mm.åååå   Navn Etternavn – Barneverntjenesten

 

Brev ut (Mottaker – privat person (søker)

  •   Tilbud   oppdragskontrakt fosterhjem/besøkhjem dd.mm.åååå Navn Etternavn – Barneverntjenesten

 

  •   Andre relevante dokument
  •   Aktuelle dokumenter kan kopieres fra   rekrutteringssak

 

2b

Tittel:

Tilsyn fosterhjem (ekstern)   Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX og Navn Etternavn, født XX.XX.XXXX -   Barneverntjenesten

Off. tittel:

Tilsyn fosterhjem (ekstern) - Barneverntjenesten

 

 

 

  •   Gjelder fosterhjem som er rekruttert av andre   kommuner og Sandnes kommune har tilsynsansvar i
  •   Opprettes på alle aktuelle søkere (se 3)
  •   Inneholder alle dokumenter fra start av   rekrutteringsprosess til prosessen avsluttes
  •   Sak avsluttes deretter
  •   Dersom godkjenning, opprettes   oppdragstakermappe se 2a

 

  •   Registrering sak:

 

Saksbehandler: Kjellaug   Gjesdal

Arkivdel:   Sentralt saksarkiv

Arkivkode: 415

Tilgangsgruppe:   Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l.   §13.1 Fv.l § 13

 

  •   Registrere dokumenter

 

Saksbehandler:   Kjellaug Gjesdal

Tilgangsgruppe:   Barnevern – Oppdragstakere

Paragraf: Off.l.   §13.1 Fv.l § 13

 

  •   Godkjenning, vedtak/beslutning
  •   Rapport fra tilsyn
  •   Andre relevante dokument

 

 

  •   Søknad/henvendelse

(kopieres fra samlesak (se 3)   til rekrutteringssak)

  •   Intervju
  •   Andre relevante dokument

3

Tittel:

2016 Forespørsler om oppdrag (besøkshjem, tilsynsperson m.m) –   Barneverntjenesten

Off. tittel:

Samme som tittel

  •   Samlesak
  •   Registreres alle henvendelser som ønsker å få   oppdrag hos Barnevern
  •   Bruk standardtekster

Viktig med gode, søkbare overskrifter på titlene å   spore dokumentene tilbake

  •   Det opprettes ny sak per år
  •   På aktuelle søkere opprettes egen sak (se 4)

 

  •   Registrering sak:

Saksbehandler: Kjellaug Gjesdal

Arkivdel: Sentralt saksarkiv

Arkivkode: 415

Tilgangsgruppe: Barnevern –   Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

 

  •   Registrering dokument

Saksbehandler: Kjellaug Gjesdal

Tilgangsgruppe: Barnevern –   Oppdragstakere

Paragraf: Off.l. §13.1 Fv.l § 13

 

  •   E-poster, søknader og andre henvendelser om å   få oppdrag hos barneverntjenesten
  •  
    • Barneverntjenesten må ha gode, tydelige rutiner knyttet til postfordeling.
    • Saksbehandler i Public eier saken, men administrasjon kan ha/har ansvar for å registrere inn nye dokument og deretter fordele til saksbehandler
    • Saksbehandler oppretter ny sak i arkivdel Sentralt saksarkiv
    • Azra eller Dokumentsenteret oppretter oppdragstakermappe
    • Medlemmer i tilgangsgruppen Bernevern – Oppdragstakere: Lilly-Anne Håversen, Arild Heskje, Anne-Lene Slåtterø, Solfrid Hommersand, Maiken Kastmo, Kristina Abdul-Aziz, May Helen Maudal, Anne Torill Myhre, Azra Medunjanin, Kjellaug Gjesdal, Marie Therese Thesen, Sonja Irene Nordbø og Christel Vølstad Roan