Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Rutine for innsyn i ansettelsessaker

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Versjon: 3

Godkjent dato: 23.03.2018

Godkjent av: Arkivsjef Henny Lillelid Bjerga

Revidert: 13.09.2024

Revidert av: Beate Aasen Bøe

Frister og klageadgang ved innsynsbegjæringer

 

Behandling av forespørsler om innsyn i offentlig søkerliste og/eller utvidet søkerliste

Pkt.

Beskrivelse

Ansvarlig

1

  • Forespørsel om innsyn i offentlig og utvidet søkerliste videresendes direkte til leder for videre oppfølging.

Dokumentsenteret

2

  • Leder besvarer forespørselen ved å sende en link til søkerlisten tilbake til innsynsbegjærer via WebCruiter

Leder

 

Behandling av forespørsler om innsyn i andre dokumenter i ansettelsessaker

Pkt.

Beskrivelse

Ansvarlig

1

Registrere innsynsbegjæringen

  • Forespørsler om innsyn i andre dokumenter registreres i den aktuelle ansettelsessaken i Public 360. Saksansvarlig registreres som saksbehandler for innsynsbegjæringen. I samlesaker registreres dokumentet på enhetsleder.

Dokumentsenteret

2

Behandling av innsynsbegjæringen

  • Saksbehandler behandler forespørselen og registrerer svaret i samme sak

Saksbehandler/Leder

3

Send svar til innsynsbegjærer

  • Svar sendes til innsynsbegjærer med dokumentasjonen det kan gis innsyn i. I oversendelsesbrevet forklares det hvorfor det eventuelt ikke har blitt gitt innsyn i noen dokumenter. Husk å informer om klageadgangen. Se her for mer informasjon om retten til å klage.
  • Svaret registreres i saken.

Saksbehandler/Leder