Versjon: 3 Godkjent dato: 23.03.2018 Godkjent av: Arkivsjef Henny Lillelid Bjerga Revidert: 13.09.2024 Revidert av: Beate Aasen Bøe Frister og klageadgang ved innsynsbegjæringer
Behandling av forespørsler om innsyn i offentlig søkerliste og/eller utvidet søkerliste
Pkt.
|
Beskrivelse
|
Ansvarlig
|
1
|
- Forespørsel om innsyn i offentlig og utvidet søkerliste videresendes direkte til leder for videre oppfølging.
|
Dokumentsenteret
|
2
|
- Leder besvarer forespørselen ved å sende en link til søkerlisten tilbake til innsynsbegjærer via WebCruiter
|
Leder
|
Behandling av forespørsler om innsyn i andre dokumenter i ansettelsessaker
Pkt.
|
Beskrivelse
|
Ansvarlig
|
1
|
Registrere innsynsbegjæringen
- Forespørsler om innsyn i andre dokumenter registreres i den aktuelle ansettelsessaken i Public 360. Saksansvarlig registreres som saksbehandler for innsynsbegjæringen. I samlesaker registreres dokumentet på enhetsleder.
|
Dokumentsenteret
|
2
|
Behandling av innsynsbegjæringen
- Saksbehandler behandler forespørselen og registrerer svaret i samme sak
|
Saksbehandler/Leder
|
3
|
Send svar til innsynsbegjærer
- Svar sendes til innsynsbegjærer med dokumentasjonen det kan gis innsyn i. I oversendelsesbrevet forklares det hvorfor det eventuelt ikke har blitt gitt innsyn i noen dokumenter. Husk å informer om klageadgangen. Se her for mer informasjon om retten til å klage.
- Svaret registreres i saken.
|
Saksbehandler/Leder
|
|